סחלבים – 5 טיפים של מקצוענים לשמירה על סחלבים

סחלבים. אין מלכותי, ענוג ומהפנט – כצמח הסחלב. יש בו מלכותיות כזו מדהימה שאין בפרחים אחרים. סחלב הוא צמח ורסטילי, המגיע כמעט בכל צבעי הקשת! פרחים לבנים, פרחים סגולים, כתומים, אדומים – מה לא! רק תבחרו. ב"פרחי הארץ" ישנו מבחר יפיפה של סחלבים, ואנחנו בטוחים כי תמצאו שם במה להתאהב. וגם לקחת הביתה, כמובן.

קצת בוטניקה, על קצה המזלג

הסחלב מגיע ממשפחת הסחלביים (תיראו מופתעים), שהם צמחים בעלי פרחים, המשתייכים אל המשפחה הגדולה יותר של האספרגאים. כן, אספרגוס וסחלב הם בני דודים!
פרחי הסחלב הם לרוב צבעוניים, אך הנפוצים ביותר הם פרחים לבנים, פרחים סגולים ופרחים כתומים. משפחת הסחלביים מונה כיותר מ – 28,000 מינים. וואוו! זו משפחה מרובת קרובים…

הסחלב טופח והושבח בידי בני האדם לאורך השנים, ומשמש בעיקר כפרח נוי. הוא נחשב לאצילי ויפיפה, ולפרח יוקרתי במיוחד. לפעמים, סחלב אחד עדיף על זר פרחים שופע וגדוש כולו – דווקא בעדינות שלו, יש כוח.
הסחלב נפוץ במיוחד באזורי אקלים טרופי, אך בני האדם למדו לביית ולגדל אותו גם בתנאים שונים בכל רחבי הגלובוס.

על הסחלב בתרבות

ציירים, סופרים, ואמנים רבים נדהמו מיופיו הרב של הסחלב ומתכונותיו המורכבות, והוא מככב בשלל יצירות אמנות מכל הזמנים. משוררים רבים השתמשו בו כסמל לפיתוי, או ליופי רב כל כך שהוא כמעט בלתי מושג.

תעמיס לי קערת סחלב עם תוספות מעל

כן כן, לא טעיתם – שמו של המשקה הפופולרי סחלב מגיע מהפרח המדובר! המשקה מופק בצורה מסורתית מעמילן הנמצא בפקעת של פרחי הסחלב. עקב ערכו הכספי היקר מצאו הסוחרים שיטות שונות עם השנים לדלל את נוכחות העמילן מפקעת הסחלב, ולערבב פנימה גם מי ורדים ועמילן תירס, שהוזילו את עלויות ההפקה. הטעם, נשאר נהדר. מפולי הסחלב מפיקים לעיתים גם וניל! יודעים מי הצרכן הגדול ביותר בעולם של תמציות וניל? קוקה קולה. פרט מידע שנחמד לשלוף פעם הבאה שתלכו לשתות לכם סחלב בשוק…
סחלב אדום

אם יש לך סחלב בביתך, בוא והושט לו את ידך

נכון, בעבר ההתעסקות בגידול סחלבים נחשבה לתחביב יקר ויוקרתי, שמיד מתקשר לנו בראש עם אחוזות פאר ואצילים רמי מעלה. אבל כיום, כל אחד יכול לגדל ולטפח בביתו סחלב. עם הקפדה על כמה כללים פשוטים, תשומת לב, ואהבה – תוכלו לשמור על הסחלב שקיבלתם ולראות אותו פורח ומלבלב, ועושה לכם נעים בלב. פרחים לבנים, פרחים סגולים – תלוי איזה סחלב אתם מגדלים.

כל גנן חובב שמשקיע בצמחי הבית שלו, יכול להחזיק ולטפח סחלב. נכון, יש מינים המתאימים לאקלים שלנו יותר ויש שפחות, ולפעמים הוא דורש מאיתנו תשומת לב יותר משאר צמחי הבית – אך ההשקעה לגמרי תשתלם לכם. הסחלב הוא צמח חסון בצורה מפתיע, ובעל כושר התאוששות מרשים!

אדמה אדמתי – או – איפה לשתול?

בשונה מזרי פרחים סחלב מומלץ לגדל בתוך הבית פנימה, ולא בגינה בחוץ. בשמש ישירה ועזה או בתנאי קור קיצוניים יותר או פחות – הסחלב לא יגדל לו. כך שלשתול אותו בערוגת הגינה זה צעד לא מומלץ. חפשו עציצים, ערוגות, או אפילו כלי קיבול יפה ועמוק מחרסינה, שישמש בית לסחלב שלכם. במשתלות מציעים מצעי גידול – שהם תערובות של אדמה ומינרלים ושאר חומרים שייטיבו עם הצמחים שלנו. תוכלו לחפש תערובת המיועדת לגידול סחלב. תחשבו על זה כמו על לקחת ויטמינים, רק לצמחים שלכם. ההמלצה לסחלבים היא לתערובת המכילה שבבי קוקוס ושבבי עץ, אגב

טמפרטורה לחות ומה שביניהן

סחלבים הם במיטבם כאשר טמפרטורת היום וטמפרטורת הלילה שלהם שונה בלפחות עשר מעלות. זה מצב יחסית טבעי כאן בארץ, כך שאין מה לדאוג לגביו יותר מדי. לגבי מזגנים – את זה הסחלב חובב פחות. נסו למקם אותו בבית כמה שיותר רחוק מהמיזוג. מאוורר לא יפריע לו, כמובן. לגבי הלחות, סחלבים מעדיפים סביבה לחה ורוויה. בין שישים לתשעים אחוזי לחות. מכיוון שזהו המצב הטבעי ברוב הבתים בישראל, אין לנקוט פעולות מיוחדות בנושא. בימים יבשים במיוחד, ימי שרב או חמסין, רססו מעט את סביבת הצמח והבטיחו לו את הלחות הרצויה.

ומה לגבי מים?

השקיה! כל צמח, כידוע, צריך מים כדי לחיות. אבל עם סחלב – כדאי להיות מדויקים. "הצפה" של מים תכביד עליו ותקשה עליו מאוד. גשו אל הסחלב שלכם, ומששו רגע באצבע את האדמה או מצע השתילה שסביבו. אם הוא לח או רטוב, הצמח טרם סיים "לשתות", ואין צורך להשקותו בינתיים. אם המצע יבש – זמן להשקות. בכלל, לסחלב עדיף להיות במצב קיצון של חוסר במים מאשר בעודף. עודף מים גורם אצלו לריקבון – ואנחנו לא רוצים הרי שדבר כזה יקרה!

במזג אויר נוח, מומלץ להשקות את הסחלב פעם בשבוע. בחורף ובימים הקרים אפשר לדלל את התדירות ולהשקותו פעם בעשרה ימים. בקיץ הישראלי, שיכול להיות חם מאוד, כדאי לבדוק עם הסחלב מה שלומו ולפענח לפי האדמה מתי להשקות, פעם בשבוע או יותר.
אם תרצו לפנק את הסחלב שלכם, וזה טיפ שגומר שומר על הסביבה – השקו אותו במים שטפטפו לכם מהמזגן! אלו מזוקקים יותר, וייטיבו עם הסחלב.

גיזום טיפוח וקוסמטיקה קלה

כמו שאנחנו גוזרים ציפורניים ומתרעננים באיזו תספורת מדי פעם, כך גם הסחלב זקוק לגיזום קל לפעמים. בסיום עונת הפריחה, קוטמים את הגבעול של הצמח בבסיסו. פעולה זו תבטיח את פריחתו של הצמח גם בעונה הבאה. זמני הפריחה משתנים מזן לזן בגזרת הסחלבים, ומשך זמן הפריחה משתנה מסחלב צעיר לבוגר. סחלב בוגר הוא איתן יותר, ויפרח במשך חודשיים או שלושה רצופים (וואוו!). סחלב צעיר יפרח בדרך כלל בגזרת זמן של שבועיים.

מזיקים לא עלינו

אם סיכמנו שאת הסחלב יש לגדל בתוך הבית, אין סיבה שייטפלו אליו מיני מזיקים ומציקים.ובכל זאת, יש כמה זנים שמאוד מחבבים את הסחלב ויעשו את האקסטרה מאמץ כדי להיטפל אליו.
אז למה כדאי לשים לב? אם אתם רואים על הסחלב שלכם דבר מה מטפס שנראה קצת כמו צמר גפן, היזהרו. זוהי הכנימה הקמחית – אויב הסחלב מספר אחת!
אך אל דאגה, אפשר לטפל בה בקלי קלות, ובעזרת חומרי הדברה פשוטים ולא מזיקים שאפשר למצוא בכל משתלה. פשוט שאלו את המומחים. וכן, למודאגים – יש בשוק המון חומרי הדברה אורגנים, בלי כימיקלים מזיקים ובלי דאגות.

לסיכום

אז אם אתם מחפשים מתנה מרהיבה, לאהובים עליכם וגם לעצמכם (אין כמו מתנות לעצמנו) – שימו בצד לרגע כל זר הפרחים המסורתי, את הוורדים עם הפרגמנט, את השושנים וכל החברים – ובחרו בסחלב.

הוא יפיפה, הוא אצילי, הוא יחייך אליכם כל בוקר מהפינה האהובה עליכם בבית – וכמו שקראתם כאן, הוא ממש לא כזה דיווה כמו שעשו ממנו כל השנים! לגדל ולדאוג לסחלב מהנוחות של ביתנו היא משימה פשוטה ולגמרי ברת השגה!

נמליץ לכם לפנות אל החנות שלנו בפרחי הארץ ולשטוף את העיניים אל מול המבחר היפיפה של סחלבים שאנחנו מציעים – עם פרחים לבנים, פרחים סגולים, ורודים, צהובים ועוד. ובכלל, שימו לב גם לכלי החרסינה המתוקים, לאדניות, ולשאר המוצרים המקסימים שיש לנו. מדובר בעסק שלגמרי צמח מלמטה, ובעזרת התמדה ועבודה קשה הפך אט אט לשחקן מרכזי, כזה המספק שירות נהדר, חוויית קנייה מצוינת וצמחים יפיפיים

בחרו ממגוון הסחלבים שלנו

אפשר גם ליצור איתנו קשר לזרים בעיצוב אישי

יכול מאד לעניין אתכם גם:

גלריית עיצוב חופות ואירועים 2

Facebook Whatsapp-square Hm-instagram Envelope Hm-phone האירוע שלכם עומד להיות מדהים מרהיב שמח פורח חגיגי יוצא דופן אגדה  גלריית עיצוב חופות וחתונות מתרגשים לעצב את האירוע הבא שלכם "נשמתי פרחה כמעט מרב

למאמר »

שאלות נפוצות

שאלות נפוצות אנו עונים לשאלות נפוצות שאנו נתקלים בהן. לכל בירור נוסף, התייעצות, בקשות, חוות דעת, הצעת מחיר –אנו זמינים ונשמח לעמוד לרשותכם: 0507557579 Facebook Whatsapp-square Hm-instagram Envelope "פריחתו של

למאמר »
סגור
התחבר
סגור
סל קניות (0)

אין מוצרים בסל הקניות. אין מוצרים בסל הקניות.





הודעה חשובה!

לקוחות יקרים! שימו לב, אנחנו בחופש, נחזור לפעילות מלאה ביום רביעי 01.05.2024 חג פסח כשר ושמח :)